"Se, joka haluaa, keksii keinot. Se, joka ei halua, keksii selitykset."

sunnuntai 10. marraskuuta 2013

Isänpäivä ajatuksia

Isänpäivä

Olen herännyt tänään aikaisin. Meidän perheen isä lähti aikaisin töihin ja minä heräsin suunnittelemaan isänpäivämenumme, minkä nautimme kun ukkokulta palaa illalla kotiin. Prinsessa haluaa askarrella isälleen kortin ja laittautua kauniiksi.Syömme hyvin ja nautimme toistemme seurasta. Olen ollut sairaslomalla muutaman päivän selän lihasrevähdyksen ja järkyn flunssan vuoksi, mutta onneksi elämä voittaa jo ja jaksan viimeisenä sairaslomapäivänä vähän leipoa ja laittaa perheateriaa.

Isänpäivä herättää aina tunteita: haikeutta ja lämpöä. <3 Itselleni se on kaunis päivä, milloin oma lapsi kiittää maailman parasta isäänsä ja minä miestäni siitä, että on siinä vieressä ihanana isänä meidän jälkikasvullemme. <3 Samalla päivä on myös haikea eikä itkulta tänäkään vuonna vältytä. Tänään lähetän jälleen terveiseni pilveneunalle isälleni, sekä vaareilleni, joista toista en koskaan kerennyt näkemään. Joka vuosi tähän(kin) aikaan mietin, kuinka ihana isoisä minun isäni olisi ollut. <3  Vaikka nuo rakkaat eivät täällä maanpäällä enään olekaan, niin sydämmissämme he elävät ikuisesti. 
Levätkää rauhassa! <3 <3 <3 


Isä lämmin kiitos Sulle,
paljon hyvää annoit mulle.
Huolta sä kannoit,
 kun olin pieni.
Kaikkesi annoit, 
ett helppo ois tieni.
Siitä kaikesta tahdon Sua kiittää!
-Tuntematon-


Tänään nautimme isänpäiväillallisen, mikä on paitsi herkullinen, myös terveellinen:
  • Alkusalaatti (en ole vielä päättänyt mikä)
  • Hunajaiset Uunijuurekset (bataattia, porkkanaa, lanttua, punajuurta, sipulia ja valkosipulia)
  • Broilerin fileetä
  • Proteiinipitoinen terveellinen omenapiirakka
Tuon omenapiirakan ohje on netistä ja linkitän sen myös teille jos onnistuu. 

Mutta nyt aamupalan tekoon, ennekuin alamme isänpäivävalmisteluihin pikkutyttösen kanssa.

Kaunista isänpäivää kaikille (säästä huolimatta)!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti