"Se, joka haluaa, keksii keinot. Se, joka ei halua, keksii selitykset."

torstai 31. joulukuuta 2015

Että sellainen treenivuosi 2015



Hellurei!

En eilen millään kerennyt koneelle viimeistelemään teille tuntemuksiani tämän hetken bodycombatista ja omista lajifiiliksistä muutenkin. Palaan asiaan myöhemmin tällä viikolla, sillä tänään haluan vetää yhteen vuoden liikuntojani, onhan nyt kuitenkin vuoden viimeinen päivä!


Vuosi alkoi osaltani työhön paluulla tammikuussa, kun mies vuorostaan pyöritti taloutta kotona. Työhön paluusta innostuneena tuurailin keväällä tosi paljon ja kesälläkin ohjasin melko paljon. Työni lisäksi minua on liikuttanut perhe ja etenkin vauva (vaunulenkit), jalkapallo ja sen oheisharjoittelu.

Palasin pelikentille about toukokuussa, mutta jo kesän alussa teloin polveni. Alkuun koitin levolla parannella, mutta koska polvi ei ottanut parantuakseen (päinvastoin) päädyin lääkärille syksyllä. Magneettikuvista löytyi kierukan repeämä ja leikkaus on edessä heti alkuvuonna (aikaa tosin odotan vielä).

Syksyn alussa olin maani myynyt, kun uusi, ihana jumppalukkarini uusine ohjauspaikkoineen starttasi ja itse mietin, kuinka kauan pystyn tämän polveni kanssa riehumaan. Vaikka polvi vihoittelee etenkin arjessa paljon, one se jumpat kestänyt kiitettävästi. Välillä pahoina aikoina olen joutunut pikkuisen soveltamaan (esim askelkyykyt bodypumpissa teen ilman lisäpainoa ja kyykyistä olen vähän painoja vähentänyt). Kuitenkin olen iloinen, että olen melko kunnialla saanut työni hoidettua, ainoastaan kaksi päivää olen polven takia sivussa ollut. Toki jalkapallo ja juoksulenkit jäivät heti alkususyksystä: niillä olisin saanut polven kunnolla murskaksi.. :/

Vuoteen tosiaan mahtui liikuntasuorituksia yli 1000! Tuntejakin kertyi yli 800! Määrät kasvoivat melkein puolella edellisvuoteen, milloin olin kyllä raskaana ja synnytin sektiolla.. Ja olin äitiyslomalla liikuntatyöstä.


Lajeja kertyi yli 30 ja selkeästi eniten sisäpyöräilin: spinningiä kertyi 146kertaa yht.109h ja päälle RPM- tunteja 65 (40h). Myös bodypumppia, piloxingia, CXWORXia, joogaa ja bodycombattia kertyi vähintää 77kertaa! Eli ahkera olen ollut ja terveenä pysynyt! :)


Ensi vuosi tuo tullessaan ihanan jumppakalenterin, mistä kerron enemmän alkuvuonna omana postauksenaan. Lisäksi alkuvuosi tuo tullessaan polvileikkauksen ja sen myötä toivon mukaan vain muutaman viikon saikun. Polvioperaatiosta toivuttuani odotan aikaa, kun saan taas juosta. Haaveilen kovasti, että pääsisin vielä sinne puolimaratoonille, mikä ainakin kevään osalta jää vielä haaveeksi. Mutta ehkä syksyllä?
Olen ajatellut myös kouluttautua. Jos toipuminen leikkauksesta sujuu hyvin, osallistun varmaankin bodycombatin ATM- koulutukseen toukokuussa. Minulle on myös ehdoteltu GRIT- koulutusta ja toisaalla Bodyattackia. Katsotaan, kunhan kuntoudun ensin.




Mutta nyt toivottelen teille ihanaa vuoden viimeistä iltaa ja kaikkea hyvää vuodelle 2016!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti