"Se, joka haluaa, keksii keinot. Se, joka ei halua, keksii selitykset."

torstai 4. kesäkuuta 2015

Minun treeniviikkoni



Olen saanut postaustoiveen treeeniviikkoni esittelystä ja tässä se tulee!

Liikun paljon, kaikenkaikkiaan liikuntatunteja tulee viikkoon noin 15-20, treenikertoja/eri tunteja huomattavasti enemmän. Tässä tosin kehonhuolto mukana, mitä onneksi kertyy säännöllisesti joogan, lämpöjoogan ja venyttelyn+ pilateksen myötä.

Minun treeniviikkoni pohjan luo oikeastaan aina ryhmäliikuntaohjaukset. Ohjaan paljon sellaisia tunteja, jotka vaativat lähes tauotonta osallistumista ja missä ohjaajan puolitiessä oleminen ei käy päinsä. Vaikkei ohjauksien prioriteetti nro 1 ole missään nimessä oma treeni, niin monissa lajeissa ohjaajana joudun tekemään 110% panoksella.

Kesäisin treeniviikkoani värittää enemmän tai vähemmän myös jalkapallo. Pelaan ihan reipasta 7vs7 sarjaa Helsingin piirissä ja lisäksi kki 35- sarjaa Keravalla. Treenejä ja pelejä kerkeän viikosta riippuen suorittamaan 2-3x, ehkä kesälomien aikaan jopa enemmän.

Yritän saada jokaiseen viikkooni mahtumaan kuntosaliharjoittelua, mutta pari kertaa se on jäänyt lomien ja ohjausmaratoonien vuoksi pois. Onneksi kahvakuula, cxworx ja bodypump pelastavat näinä viikkoina.

Puran teille alle tämän viikon toteutuneet ja myöskin suunnitellut liikunnat.

Maanantaina:
  •  Starttasin aamun Bodycombat 45min+ Vatsa- Peppu 45min yhdistelmällä. Lisäksi perään vedin 50 minuutin venyttelytunnin, mikä palautti kivasti treenistä. :)
  • Illalla ohjasin vielä kahvakuulaa virkistävässä vesisateessa. Sään vuoksi tunnin treeni jätettiin vähän vajaaksi (n.50min), mutta reippaat treenit saimme näinkin. Näytän ja teen jonkun verran mukana, jotta liikkeet ja suoritustyyli tulevat tutuksi, mutta keskityn myös kannustamaan ja hiomaan asiakkaideni tekniikkaa.
Tiistaina:
  • Oli tarkoitus lähteä vaunulenkille, mutta huono sää laiskisti. Illalla kuitenkin ohjasin 45minuutin muokkaustunnin, tunnin sisäpyöräilyn ja tunnin lämpöjoogan. Kiva, rento päivä oli tämä.
Keskiviikkona:
  • Illan ohjauksiin kuului Bodypump 1h, Core+venyttely 1h ja Jooga 1h. Normaalisti mulla RPM+CXWORX myös aamulla, mutta nyt oli poikkeus.
  • Olisin mennyt illalla potkimaan futistreeneihin, mutta auto hajosi, niin ei tarvinnut mennä. :(
Torstaina:
  • Tänään aloitin aamun 45 minuutin sisäpyöräilyllä. Lisäksi ohjasin 45min pilatesta (enimmäkseen valmentamista) ja 45min Kehonhuoltoa.
  • Tämä päivä oli about LEPOPÄIVÄ.
Perjantaina:
  • Ohjaan 30min kahvakuulan+ 30min RPM- tunnin ja sokerina pohjalla tunnin Bodycombatin!
  • Suoraan duunista ajellaankin sitten futispeliin rehkimään! :D
Lauantaina:
  • Ohjaan tutun lauantaisetin, elikkä Sisäpyöräily 30min+ Bodypump 1h+ Piloxing 1h.
  • Lisäksi tuurailen Lämpöjoogassa (1h), mutta tuleepahan itsekin vähän palauteltua tuossa.
Sunnuntaina:
  • Ohjaan mun perussetin: 30min Sisäpyöräily, 30min Tehomuokkaus (vain valmentamista), 30min CXWORX ja 45min Piloxing sekä 55min Yoga Flow.
  • Lisäksi ajattelin jaksaa vielä futispelissäkin säätää.
Tällainen treeniviikko on siis nyt meneillään. Tältä viikolta jää väkisinkin salitreeni väliin, mutta kaksi bodypumppia, kaksi kahvakuulaa ja yksi cxworx korjannee tilannetta. Ensi viikolla sitten paremmalla ajalla.

Laitan tähän loppuun vertailun vuoksi kuvat, joiden välillä on aika tarkalleen vuosi. Tuo pallomaha kuva on Bodypump- jatkopäivältä viime vuodelta ja toinen kuva tältä aamulta. Olin jo melkein yhdeksännellä kuulla tuossa toisessa, mutta hyvin jaksoin vielä pumppailla. Isohan mä olin kuin mikä silloin, eli jotain muutosta on vuodessa selkeesti tapahtunut. :D :D :D
Onhan sieltä tosiaan ulkoistunut aivan valloittava vauveli muunmuassa. ♥

Kyllä viime aikoina olen huomannut kutistuneeni hiukan (paino tosin pudonnut "vain" 3,6kg) ja  kehonkoostumusvaakakin ilmoitti rasvaprosentin tippuneen normaaliraameihin. :) Olen aika iloinen ja tällä tiellä jatkan. Dieetillä olen pysynyt koko ajan alkuviikkojen isommissa kaloreissa, jotta jaksan runsaasti liikkuvana. Olen päässyt henkisesti siihen vaiheeseen, että mulla ei ole mihinkään kiire: paino saa pudota niin hitaasti kuin tarvii. Mä olen tyytyväinen tämän hetkiseen ruokavalioon ja siinä on helppo pysyä nyt ja tulevaisuudessa. Kyllä herkutkin tulee jossain vaiheessa vähän elämään mukaan, mutta nyt on hyvä näin. :) Rennolla otteella, mutta päättäväisesti eteenpäin.

Vielä loppuun vinkkaan, että Lidlistä löytyi pyöräilykengät hintaan 15€! Klossit ei kuulu hintaan, mutta paikat niille löytyy. Ihan hyvännäköisetkin olivat mielestäni, joten jos haluat pyöräilykengät, etkä niihin paljoa sijoittaa, niin Lidliin mars! Mä tarvitsin kakkoskengät shimanojeni rinnalle ja kyllä lähti halvalla. :) Happy, happy!



Mutta nyt kutsuu nukkumatti! 
ÖITÄ!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti