"Se, joka haluaa, keksii keinot. Se, joka ei halua, keksii selitykset."

lauantai 20. kesäkuuta 2015

Hyvää Juhannusta



Muumipeikon juhannusruno


Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.
 Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.
 Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.
 Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.
– Tove Jansson –



Meidän perheen Juhannus sujuu juuri näin. Lekottelua, lepoa, tehdään yhdessä tai ollaan tekemättä rennosti. Syödään hyvin, eikä stressata mistään. 
Eilen käytiin Vanhasenniemessä Järvenpäässä noin sadantuhannen muun kanssa. Isompi neiti leikki kavereiden kanssa ja tutustuipa juhannuskokkoonkin vähän lähemmin.. Pienempi katseli maailmaa rattaista tai sylistä. Syötiin ja juotiin ja vaihdettiin kuulumisia. Kotosalla yritettiin vielä miehen kanssa vähän valvoa, mutta melko huonolla menestyksellä. 
Neiti nokinenä..
 Herkut maistuvat ja se on ihan ok niin. Maanantaina sitten palataan taas normaaliin, kevyempään ja terveellisempään elämään. Ei sen väliä, mitä juhlissa syöt, vaan sillä, miten syöt juhlien välissä.

Ihanaa Juhannusta teille kaikille!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti