"Se, joka haluaa, keksii keinot. Se, joka ei halua, keksii selitykset."

sunnuntai 23. syyskuuta 2012

Sataa, sataa, ropisee...

Sateinen sunnuntai

 

Ulkona on harmaata, onneksi sisällä on lämmintä.
Hyvin nukutun yön jälkeen on edelleen ihan veto pois- olo. Silmien alla on ennennäkemättömän tummat pussit ja kasvot on turvoksissa muutenkin. Mulla on ollut flunssa tulossa jo pari viikkoa, oon sitkeästi tapellut vastaan ajatuksena, että nyt ei ole aikaa sairastaa. Nyt kyllä tosissani mietin, että luovuttaisin ja menisin aamulla lääkäriin. Olen kallistumassa tähän suuntaan, koska mulla on myös leikatussa polvessa jonkin sortin tulehdus ja se tarvitsisi lepoa. Jalka ei oikeen tykkää hyppy ja potkutouhuista: aina combatin jälkeen on kipeä. Johtunee siitä, kun siinä potkitaan musiikin mukaan melko nopeaan tahtiin ja mun koipi on luonnostaan vielä toista hitaampi ja jäykempi. Eli se joutuu tekemään kovempia ponnisteluita kuin terve jalka. Toinen mistä polvi tykkää huonoa on liian nopeat tanssilliset pätkät, missä pitäisi nimenomaan olla letkeyttä jaloissa. Tai sitten mä yritän liikaa letkeyttä saada, vaikka se on mahdotonta. Leikkauksesta tulee kolmen päivän päästä vuosi ja alunperin mulle sanottiin, että lähemmäs 2 vuotta menee ennenkuin se on toisen jalan veroinen. Kait pitäisi hyväksyä tosiasiat, ettei ole tämänkään suhteen yli- ihminen. Vaikka jalka on hyvin toipunut esim pelikentille, niin ei se tarkoita sitä, että se taipuisi kaikkeen yhtä hyvin.
Noh, pitää katsoa, miten pari ohjausta tänään sujuu ja tehdä päätös sen perusteella. Ei tätä tietenkään pitkittää kannata.
Tänään vuorossa pump ja piloxing, eli aivan ihanat tunnit. Lisäksi tapaan PT- asiakkaan treenin merkeissä.
Kiva päivä tiedossa kaikesta huolimatta.
Piloxingiin oon miettimässä uutta alkulämmittelyä. Ja kokonaisuuteen otan kans vähän uusia juttuja. Olen tänä syksynä toistaiseksi vetänyt piloxingia melko harvakseltaan ja joka kerta oon ihan innoissani sitä kyllä vetämässä. Se on ehdottomasti yksi lempilajeistani. Mun tapaa ohjata lajia on kiitelty ja nyt onkin kyselty halukkuutta vetää lajia vakkaritunteina parissa paikassa. Ainoa vaan, että työmatkaa kertyisi nykyistä enemmän, eli pitää vielä harkita. Ja syksyllä vakkaritunteja on jo aivan riittävästi. Toisaalta mielekkäät tunnit ajavat lyhyen työmatkan edelle. Mutta katsellaan mitä keksitään... :)



Tuleva viikko onkin sitten syyskuun viimeinen. Sadonkorjuun viimeisiä viedään jo, pihlajanmarjoja ja puolukoita tulee jossain välissä kerättyä. Pihlajanmarjoista on ajatuksena tehdä ainakin hyytelöä. Puolukoita haluan ainakin pakkaseen, ehkä jonkun hillonkin voisin tehdä.

Sieniäkin voisi vielä kerätä, jos aikaa on. Olen kyllä saanut sen minimitavoitteeni: kuivattuna on reilusti suppiksia ja suolattuna rouskuja.  
Näillä mietteillä lähdetään viettämään syyskuun viimeistä viikkoa!


Mukavaa sunnuntaita kaikille!

2 kommenttia:

  1. Tuota Piloxingia olisi kiva päästä joskus kokeilemaan! Se tuntuu jakavan tosi paljon mielipiteitä, niin haluaisin käydä testaamassa että mitä mieltä itse olisin! :)
    Harmi, että täällä missä asun ei sitä ohjaa kukaan! :/

    Harmittavan pitkä flunssa sinullakin! Paranemisia sinne :)

    VastaaPoista
  2. Moi!
    Toivottavasti pääset jossain vaiheessa Piloxingia testaamaan. Se tosiaan jakaa mielipiteitä. Myöskin ohjaajien välillä on tyylieroa, vaikka liikkeet olisivatkin samanlaisia (jonkun verran pelivaraa sisällössä on..). Itse olen muokannut ohjaustyyliä vähemmän jenkkimäiseksi, vaikka kiltisti annettujen raamien mukaan tunnit vedänkin. Toisaalta tiedän niitäkin, jotka tykkäävät jenkkityylistä uikutuksineen! :) Meitä löytyy niin joka lähtöön. Voisin kuvitella, että asiakkailla olis aika myötähäpeällinen tunne, jos alkaisin uikuttamaan liikeiden mukana! Tämmöinen karski ja melko perinteinen suomalainen kun olen. :D

    VastaaPoista