"Se, joka haluaa, keksii keinot. Se, joka ei halua, keksii selitykset."

torstai 3. syyskuuta 2020

MINÄ JA METSÄ 🌲❤

🌲MINÄ JA METSÄ 🌲

Rakastan metsää.🌲❤ Rakastan ylipäätänsä luontoa ja vuodenaikojamme. Metsä on minulle elementtinä jopa luonnonvesiä tärkeämpi.


Olen kiitollinen kun saan asua metsien ja peltojen keskellä.🌲❤ Olen kiitollinen mahdollisuudesta hidastaa elämää ja nauttia luonnon rauhoittavasta vaikutuksesta.❤
Metsä on ollut paikka missä olen rauhoittunut ruuhkavuosien keskellä, voinut käsitellä päänsisäisiä asioitani, tehdä surutyötä tai kuntoutua urheiluvammoista. Metsä on myös paikka iloita, kun elämä on juuri niin raiteillaan kuin pitää: metsän kanssa on hyvä jakaa onnellisuutensa.❤

Tänä kesänä olen ollut osittain loukkaantuneena: lonkankoukistaja revähti kesän ekassa futispelissä ja on estänyt lajin harrastamisen sen jälkeen toistaiseksi (pari yritystä ollut palata kentille, toistaiseksi huonoin tuloksin). Myös liikuntatyö+ muut harrastukset ovat pitäneet huolen, että välillä kroppa on ollut väsynyt ja (lihas)kipuinen.
Joskus olen lähtenyt metsään ajamaan pyörällä hyvinkin väsyneenä. Kuitenkin heti metsäpolulle päästessäni ovat kivut ja väsymys kaikonneet. Metsällä on ainakin minuun aivan mieletön vaikutus.❤ Se parantaa ja sieltä saan voimaa.❤

Tänä vuonna olen viettänyt luonnossa erityisen paljon aikaa. Sivutuotteena on tullut kerättyä luonnon antimia pakkaset ja jääkaapit täyteen. On mustikkaa, vadelmaa, puolukkaa,lakkaa,kantarelleja ja pian suppilovahveroitakin. Omalta pihalta (+saatu) vielä löytyy omenaa sadonkorjuuta tukemaan.

Kuukauden kuluttua täytän (pyöreitä) vuosia. Perheelle esitän saman syntymäpäivälahjatoiveen kuin ainakin 10 vuotta olen tehnyt: perheen yhteinen metsäretki. Luultavasti toiveeni toteutuu tänäkin vuonna.❤

Onko siellä muita, joille luonto merkitsee paljon?

Ihanaa syksyistä päivää teille.😘

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti