"Se, joka haluaa, keksii keinot. Se, joka ei halua, keksii selitykset."

perjantai 22. toukokuuta 2015

Kurkku kipeänä aamuun ankeaan..

Vaikken mennyt edes alasti nukkumaan..

Mun pitäisi olla tällä hetkellä Pilates- jatkokoulutuksessa. Mutta en ole.. Keskiviikkona mulla tuli reisivamma futispelissä (reisilihas revähti). Jalka on vähän tuollainen hyppyrimäki, kun veri on pakkautunut. Onneksi ei pahemmin käynyt ja parissa viikossa pitäisi koiven kuntoutua kokonaan. Muutaman päivän syön burana 600:ta kuurina ja sivelen lääkevoidetta reiteen. Eiköhän tämä tästä. En ottanut edes sairaslomaa pidempään kuin nämä pari päivää, vaan koitan mennä fiiliksen mukaan. Mun töitä pystyn tekemään varovaisemmin ja harrastuksissa tietty kuuntelen itseäni.
Samaan syssyyn heräsin myös ääneni menettäneenä. Eli otinpa sitten kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Noh tänään kurkussa ei ole enään ylimääräisiä paloja, liekohän burana tepsinyt sinnekkin.

Tällainen "ekstraloma" kiireiseen viikkoon tuli kyllä ihan hyvään aikaan, kun onhan tässä menty pää kolmantena jalkana koko ajan johonkin suuntaan. Nyt aion valmistella ruokia myös enemmän jääkaappiin, niin on sitten kiireen keskellä helpompi napata sieltä valmiiksi pakatut eväät mukaan. Näin dieetillä pysyminen on helpompaa.

Mulla on uusi vanha aamupalarakkaus herännyt treenipäivinä. Nimittäin paahdetut ruisleivät keitetyllä munalla. Näihin en ole käyttänyt edes margariinia, vaan keltuainen toimii rasvan lähteenä. Päälle olen laittanut aromisuolaa. Yksinkertaista ja niin hyvää!


Kuvassa näkyvässä rahkassa sen sijaan on seassa lesitiiniä, pakastepuolukoita, leseitä ja sokeroimatonta marjasoppaa. Nam, nam. Kyllä näillä eväillä jaksaa. Mä tykkään syödä aamuisin kaurapuuroa, mutta tämä toimii hyvänä vaihtoehtona. Vaihtelu virkistää, ainakin ruoan suhteen.

Eilen onnistuin paistamaan pannulla
 täydellisiä kanapihvejä:
  • Otin maustamattomat fileet huoneenlämpöön30min ennen paistamista.
  • Fileiden päälle heitin (kun vielä pakkauksessa) hiukan oliiviöljyä, chilimausteseosta ja suolaa ja sekoitin.
  • Paistoin pannulla, mitä oli vähän öljyllä pyyhitty.
  • Ihanan kanani nautin maustettujen, höyrytettyjen kasvisten (parsakaali, ruusukaali ja kokonaiset vihreät pavut) sekä keitettyjen valkuaisten kanssa (ihan ripaus oli keltuaistakin).

Ruoanlaitto on ihanaa, kun siihen on aikaa. Dieetillä voi syödä herkullista ruokaa, kun näkee vaivaa sen eteen. Olen iloinen, että nämä hyvät tavat ovat taas se normaali olotila elämässä. Olen iloinen myös, että olen jo kolme viikkoa noudattanut melko tarkasti ohjeita. Olen iloinen, että karkinhimo on kadonnut ja nautin lähinnä terveellisestä ja ravitsevasta ruoasta. Näillä eväillä on hyvä jatkaa, putosi paino kuinka hitaasti tai nopeasti tahansa.

Nyt kutsuu velvollisuudet pienimmän rakkaimpani kanssa! ♥

Aurinkoa päiväänne kaverit! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti